Monday, July 29, 2013

Hmmmm.....

Persahabatan itu tidak akan pernah putus selagi ada kasih dan sayang.....Rasa sayang yang tulus dari hati, ikhlas memberi dan sentiasa mengingati.....

Tuesday, May 21, 2013

Harus diINGATi dan harus diLUPAkan ~~



2 perkara yg harus kita lupakan:
  • kebaikan kita terhadap org lain
  • Keburukan org lain terhadap kita


2 perkara yg harus kita ingat:
  • kebaikan org lain terhadap kita
  • keburukan kita terhadap org lain




Thursday, May 9, 2013

Only in Malaysia

"Wei macha, you want to makan here or tapau?" Malaysia is the only country that used 4 languages to form a perfect sentence

Thursday, May 2, 2013

Renungan~~

"Hidup ini ibarat sebuah mimpi...." - Ustaz Ijan

Maksudnya: 
Segala yang kita lalui kat dunia...selama bertahun3 lamanya....ia akan menjadi sebuah mimpi apabila kita terbangun dari tidur lena yang panjang....terjaganya kita di sebuah bilik gelap, berbantalkan tanah dan ditemani cacing3....pada masa itu, kehidupan ini hanyalah sebuah mimpi yang tidak akan berulang lagi....
Pengajarannya, janganlah sia3kan hidup yang pendek ini....penuhilah ia dgn perkara3 uang berfaedah dan jgn terlalu memikirkan keduniaan....


Monday, April 22, 2013

Renungan :)

Walau sehebat mana pun diri kita,
Walau secantik mana pun rupa kita,
Walau semerdu mana pun suara kita,
Walau seindah mana pun kehidupan kita.

INGATLAH, janganlah anda bongkak

Sunday, April 14, 2013

Tahukah anda???

Perkataan-perkataan ini mempunyai maksud yang berbeza....

1. Menonton dan Menuntun
2. Indah dan Endah
3. Bina dan Bena

Monday, April 8, 2013

Thursday, April 4, 2013

Ingatlah....

Yer....anda mmg baik, tidak dapat dinafikan....tetapi ingat, yang baik tak semestinya harus dipuji, yang buruk tak seharusnya dihina....pikirkan lah sebelum berkata atau membuat sebarang keputusan....

Tuesday, April 2, 2013

YA atau TIDAK !!!

Anda pilihlah sendiri....terpulanglah kepada diri anda sendiri....

Jangan mengata orang, jangan mengagungkan diri sendiri sedangkan anda tidak mampu untuk melakukan sesuatu dengan sempurna.....

Jika anda tidak mampu melakukan, kenapa perlu anda menghina orang?

Anda tidak mampu melakukan sesuatu perkara itu, lalu menegur orang lain perihal yang sama.....apakah?

Anda membuatkan diri anda semakin didiskriminasikan oleh sekelompok rakan-rakan anda.....

Sedarlah wahai manusia.....

Pada suatu hari.....dalam perjalanan ke Padiatrik


hahahahahaha

Monday, March 25, 2013

Anda sedang diperhatikan

Sedarlah wahai manusia (yang berkenaan)....... Anda sedang diperhatikan.....tingkah laku anda terlalu jelek dan ramai orang membencinya.....

BOSSy

Anda kelihatan seperti sedang mengampu boss anda....hentikanlah....

DIRI dan MASA

Disiplinkan diri sendiri sebelum mengarah orang lain....memberi arahan kepada orang lain agar mereka tepat pada masa.....tetapi, diri sendiri tak mampu untuk menepati masa.....APAKAH?

Pengurusan diri amatlah penting pada masa sekarang seiring dengan kesibukan di dunia ini. Dalam membentuk ummah yang berdisiplin, pelbagai inisiatif telah pun diiplementasikan. Namun menemukan jalan buntu. Oleh itu, individu itu sendiri hendaklah sedarkan akan disiplin dirinya sendiri. Sebaliknya, individu yang tidak berdisiplin terlalu mengharapkan kesempurnaan disiplin orang lain dan perkara ini akan dipandang serius oleh orang lain. Individu tersebut tanpa disedari telah menaikkan darah orang lain dan akan mengakibatkan banyak perkara negatif timbul.

Pengurusan masa perlu dititk beratkan agar dispilin diri dapat dipupuk. Menepati masa itu amatlah penting dalam membentuk satu bangsa atau masyarakat yang mempunyai mutu disiplin yang tinggi. Hal ini demikian kerana terlalu ramai dalam kalangan masyarakat kini yang tidak menepati masa seperti lewat hadir ke sekolah, lewat ke tempat kerja, tidak menepati masa yang ditetapkan dan sebagainya.

Tuesday, March 19, 2013

Yess ! ! !

Menegur secara kasar, menggunakan kata-kata kesat atau menyakitkan hati orang lain tidak dikira sebagai Da'wah

Ungkapan Ustaz Ijan

"Manusia ibarat kaca yang berdebu" - Ustaz Ijan

Yer, manusia ibarat kaca yang berdebu....Iman menentukan samada kaca itu tebal atapun nipis.....kita harus membersihkan kaca itu....tetapi, jika kaca itu nipis, kita tidak boleh membersihkan kaca itu dengan cara kasar kerana dikhuatiri kaca itu akan retak ataupun pecah....sekiranya kaca itu pecah, ia akan mencederakan kita.....jika kaca itu tebal, bersihkanlah dengan baik supaya debu itu tidak kembali.....

Kisah anak di dalam sampan.....

Seorang anak kecil di dalam sampan berada di tengah-tengah lautan....jauh dari persisiran pantai....dipukul ombak dan masih mampu untuk meneruskan hidup....
Pada suatu hari, anak kecil ini terdampar di sebuah pulau...di pulau itu terdapat sebuah bandar....anak kecil ini terlihat di tepi pantai oleh seorang orang kaya lalu dibawa ke bandar tersebut....orang ramai datang melihat anak kecil itu.....dia terlalu kecil untuk hadapi semua ini....
Orang ramai tertanya-tanya dan buntu tetang kehidupan anak kecil itu....sehinggalah seorang makcik tua bertanya kepadanya.....

"Anak ini kenapa berseorangan? Kasihan Makcik melihat kamu, nak....."

Lalu anak kecil itu menjawab....

"Tidak perlulah kasihan akakn diriku kerna aku sudah biasa....lahirku, hidupku sudah ditakdirkan sebegini...."

Semua orang terpaku....lalu anak kecil itu berkata lagi....

"Aku masih kecil dan kamu orang dewasa yang kaya.....adakah kamu semua lalui apa yang sudah aku lalui? meskipun kamu sudah dewasa dan berharta, aku lebih kesian akan diri kalian semua..."

Makcik itu terpaku lalu menundukkan kepala....memang benar apa yang dikatakan oleh anak kecil itu....walaupun mereka dewasa dan kaya, mereka mungkin tidak mampu untuk lalui semua ini kerna mereka sudah terbiasa hidup mewah dan senang.....tiada sebarang kepayahan....

Monday, March 18, 2013

Kebahagiaan....

'Kebahagiaan' merupakan suatu perkara yang sering dicari oleh setiap insan dan pencarian itu hanyalah sia-sia kerana kebahagiaan itu perlu dicipta oleh hati dan perasaan kita sendiri....jika kita inginkan sesuatu, kita perlukan usaha....begitu juga dengan kebahagiaan....kita perlu berusaha untuk mencipta kebahagiaan itu....jika kita membuka hati kita, tanpa ada rasa benci, kebahagiaan akan mudah tercipta....memang todak dinafikan bahawa hidup ini penuh dengan cabaran....tetapi cabaran itu datang untuk menguatkan kita dan memberi kita semangat untuk mencipta kebahagiaan.....

Friday, March 15, 2013

Lagu ni....I like!!!


HARGA DIRI....


Di dirimu aku menemukan
Yang mencintaiku
Yang menyayangiku
Di dirimu aku ketakutan
Kau biarkanku
Kau tinggalkanku

Chorus
Bila kamu tak lagi denganku
Ku tak tahu apa ‘tuk jalani hidupku
Bila memang kau pergi dariku
Ku tak ada lagi di dunia ini


Mengertikah kau siang malamku
Dan tangis tawaku
Kau semua hidupku
Pandang aku pandanglah hatiku
Aku tak mampu melangkah tanpamu

Ulang Chorus

Bukan ku tak punya harga diri
Tapi dirimu begitu berarti
Kaulah nafasku engkau harga diriku
Mengerti aku

Renungan



Ø Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu
2. Kata-kata
3. Kesempatan

Ø Ada 3 Hal yg dapat menghancurkan hidup seseorg :
1. Kemarahan
2. Keangkuhan
3. Dendam

Ø Ada 3 Hal yg tidak boleh hilang :
1. Harapan
2. Keikhlasan
3. Kejujuran

Ø Ada 3 Hal yg paling berharga :
1. Kasih Sayang
2. Cinta
3. Kebaikan

Ø Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak pernah pasti :
1. Kekayaan
2. Kejayaan
3. Mimpi

Ø Ada 3 Hal yg membentuk watak seseorg :
1. Komitmen
2. Ketulusan
3. Kerja keras

Ø Ada 3 Hal yg membuat kita sukses :
1. Tekad
2. Kemahuan
3. Fokus

Ø Ada 3 Hal yg tidak pernah kita tahu :
1. Rezeki
2. Umur
3. Jodoh

TAPI, ada 3 Hal dalam hidup yg PASTI :
1. Tua
2. Sakit
3. Kematian.

Ya اللّه , sahabatku yg membaca ini adalah sahabat yg solehah, kuat, sabar, pengasih & penyayang - maka sayangilah dia serta kasihilah dia, bantulah dia meningkatkan taraf kehidupannya, murahkan rezekinya, sihatkan tubuh badannya, jika dia melangkah, selamatkanlah dia, permudahkan & lancarkan segala pekerjaannya..

CINTA !!!!!!!!!!!


Ada seorang cikgu dan seorang murid berdiri di tepi sebuah lubang yg sempit dan dalam.....

Cikgu: "tlg jaga lubang tu taw....tp jgn masuk...."
Murid: "knp cikgu..??"
Cikgu: "tunggu je sini...nt cikgu dtg balik"

Cikgu pun dtg semula kepada murid tersebut....

Kelihatan murid itu menagis teresak3....cikgu pown bertanya.... 

Cikgu: "knp ni?"

Murid menjwb dgn nada tersedu3.... 

Murid: "sy masuk lubang tu....lubang terlalu dlm dan sempit"
Cikgu: "kan cikgu dah ckp jgn masuk....knp masuk jugak?"
Murid: "sy nk cuba je cikgu...nk taw ape kat dlm tu"
Cikgu: "kamu tak perlu mencubanya....lubang itu adalah 'cinta'....skrg kamu taw bertapa sempit dan dlm cinta itu"
Cikgu: "kalau kamu mencuba cinta....kamu akan menangis....belajarlah mencintai Allah dahulu....sebelum mencintai manusia"

Thursday, March 14, 2013

Hye remaja..... :)

"Saya Harap Awak Pakai Baju......" <------ aku tataw kenapa aku tulis ni....maybe sbb terlalu ramai yang berbogel....

Orang A: Kita akan bina roket utk pergi ke matahari.....
Orang B: Tapi, matahari terlalu panas utk didekati...
Orang A: Tak apa....kita pergi waktu malam....
Orang B: !@#$%^&*

Wednesday, March 13, 2013

Teka-teki


  1. What goes around the world but still in a corner?
  2. If tomorrow is sunday's yesterday, and yesterday is wednesday's tomorrow....what would today be?
  3. What are the two words that have more letters in it?

I love these words !!!!!!!!!



"And I don't believe
In time we will see
A pain of a kind
Always crashing on me
Suffocate, time, matter I'll be fine
Today".... - Fine by Bunkface


"I swear this not the answer

I never get it but I will try
And I know I never get by
To another way of life
And this is one thing i won't deny!!!" - Last Minute by Bunkface

Lagu sulong kami.....

Salahkah aku?

(verse)
Ku ditinggalkan sendirian....
dan pendamkan segala perasaan...
ku tak perlukan dia....
hanya mampu serahkan....
harapanku padaMu....
Tuhan bantulah aku....


(pre-chorus)
Salahkah aku mencintainya?
beri masa untuk ku jelaskan semuanya....

Salahkah aku?
itu kan mahu mu?
semuanya masihkan salahku?

(chorus)
Tapi ku tahu....
apapun berlaku....
engkau dan aku....
tak mungkin bersatu....

Satu ku mahu...
kau bantulah aku...
katakan pada semua....
KEBENARANNYA!!!!!

lagu ini berkisahkan persahabatan yang dikhianati....

Aku Buntu !!!!


The Death Maria.....nama dulu The ColorFull Maria....diilhamkan daripada sifu kami, Abg Raup, yang merupakan guitarist dari band Black Maria yang pernah popular pada tahun 2008.
Aku sebagai 'Four String Picker' yang kini sudah pown keluar dari band ni...hewhew....kesian....
aku dah tubuhkan satu band baru....3-pieces band di mana aku kekal sebagai bassist, super chot sebagai lead guitar, dan Hanani sebagai lead vokal....hewhew....kami The Three-O....drummer? session je la....and kami maybe akan buat band dalam versi akustik jugak...band The Three-O ni memainkan muzik jenis Balada dan Pop...kami memperjuangkan penyanyi wanita....hewhew



Ni la dia Hanani.....comel tak? Adik aku ni...jgn buat main....hok aloh....merupakan Lead Vocal utk The Three-O......


Super Chot.....lead guitar The Three-O.....guitarist terbaik dan ada chemistry dgn aku....aku suka cara dia....hewhew.....anak buah kepada Raup Black Maria....


Tu dia!!!....hahahaha....bassist of The Three-O.....bagus naa....


Dan sekarang aku buntu.....!!!!
diorang buat band baru lgi....brape banyak band aku kene main ni?






Shasya, Anas ,Syapiq, Kak Nik, Chu, Kak Nisa, Sabrina and Yaya.....hewhew

Aku rapat sgt dgn diorang.....tambahan lagi diorang memahami masalah aku....diorang selalu dengar cerita aku...kawan yang sentiasa ada dengan aku.....Shasya, Syapiq dan Anas kawan lelaki yang sentiasa taw bila aku bermasalah....Kak Nisa, Kak Nik, Sab, Chu and Yaya plak adalah org yg selalu membantu aku selesaikan masalah.....hewhew.....

"I don't need millions friends.....but I need a friend who always stand besides me when the millions against me..."

but....diorang ni dah jadi sebahagian daripada keluarga aku...sbb diorang le yang selalu ambik berat pasal aku...hewhew....

Bile aku bosan dan takde kroje....ni le jadinye....hewhew

Interframe...hewhew

ROTI????

Hewhew

Siput
Dahsyat

Ayam??

Barbican


Apa yang diperkatakan oleh Ustaz Ijan

"Sebaik-baik manusia adalah manusia yang memberi manfaat kepada orang lain dan belajar dari orang lain" - Ustaz Ijan

"Kita tidak akan pernah puas dengan apa yang kita ada dalam hidup ini jika kita tidak pernah berasa syukur kepada Allah" - Ustaz Ijan

"Perkataan mampu mengubah dunia" - Ustaz Ijan

"Manusia dinilai daripada perwatakan"  - Ustaz Ijan



Ustaz Ijan

Tuesday, March 12, 2013

Sekadar renungan


  1. masalah akan kekal masalah jika kita tidak selesaikannya....
  2. yang benar akan kekal benar jika kita membenarkannya....
  3. yang bodoh akan kekal bodoh jika kita tidak mengajarnya....
  4. yang hilang akan menghilang jika kita tak mencarinya....
  5. yang hanyut akan terus hanyut jika kita tidak menggapainya....


Wahai Perokok !!!!!




Sedarlah kepada mereka yang merokok!!!

Saturday, February 16, 2013

Kenangan kat Bukit Cerakah



Kenangan demi kenangan.....hahahaha....bukan selalu buat aktiviti mcm ni.....aku suka gila bila kita semua berkumpul buat aktivit mcm ni.....Silaturrahim sesama kita jugek yer...hewhew....

Hahahahaha!!!!

lama nya tak guna blog ni...haish....


Bila masa plak aku jamming ni....budak lagi aku....


aahhh...memalukan....!!!



Posing je ni....


Pakcu aku yang sebalah kiri Amy Search.....dia dulu guitarist kumpulan Search...tp sekejap je la.....hewhew